Prenosimo tekst sa portala sport1.ba o radu našeg Udruženja.


Piše: Mevludin Branković

Video prezentacija fudbalskog kluba Željezničar posljednjih godina bila bi nezamisliva bez grupe entuzijasta i zaljubljenika u plavu boju. Portal Sport1 je kontaktirao Udruženje 1921 kako bi približio svim navijačima Željezničara, ali i široj javnosti rad ove prepoznatljive ekipe.

Ono što nas je prvo zanimalo je kako je došlo do ideje o osnivanju Udruženja i na čiju inicijativu, a predsjednik Udruženja, Anel Maksumić, nam je rekao nešto više o tome.

“Ideja je nastala prije nešto više od pet godina kada smo odlučili realizovati projekt direktne pomoći Klubu te da pokušamo predstaviti FK Željezničar multimedijalno mnogo bolje i kvalitetnije nego što je do tada bio slučaj. Osim multimedijalne pomoći, Udruženje “1921” na razne načine pomaže ili je pomagalo klubu, a konkretan primjer toga je i učestvovanje u akciji “Za evropsku Grbavicu” te kupovina dvije stolice na istočnoj tribini stadiona”, kazao nam je Anel na početku razgovora.

Danas Udruženje okuplja navijače i simpatizere širom svijeta, između ostalog i evropskih zemalja i SAD-a. Vođeni ovako brojnim prijateljima kluba, Udruženje uspješno djeluje i razvija ideje koje su zamišljenje od samog početka, a jedan od osnivača Udruženja, Bahrudin Dević, nam je otkrio nešto više o članstvu i uređenju samog Udruženja.

“Udruženje “1921” nema uobičajeno članstvo, ali ima veliki broj prijatelja širom Bosne i Hercegovine, Evrope i Amerike koji kroz svoju podršku doprinose unaprjeđenju i razvoju, kako samog Udruženja, tako i ideje kojom smo vođeni. Ipak, direktno u rad aktivno je uključeno dvadesetak ljudi koji su raspoređeni po segmentima gdje mogu najviše doprinijeti”, istakao je Dević.

Na oficijelnoj stranici Udruženja posjetioci mogu vidjeti sve aktivnosti koje članovi objavljuju. Svako od njih radi ono u čemu je najbolji, a Mirza Kulaglić, dodaje da iza svega toga stoji jedna ozbiljna organizacija koja izlučuje krajnji rezultat.

“Članovi 1921TV ekipe većinom obavljaju terenski rad (video izvještaji, video intervjui, promocije…), klasični novinari uređuju tekstualne izvještaje, kolumne, ali tu je i dio ekipe koja obavlja “nevidljivi” dio posla tj. administrativni posao. Iako većina onih koji prate naš rad možda i ne vide pozadinu, želimo naglasiti da iza svega stoji jedna ozbiljna organizacija koja u simbiozi s kreativnim i odgovornim radom, a svakako i s materijalno tehničkim faktorima, izlučuje krajnji proizvod”, dodao je Kulaglić.

Udruženje kao formalno-pravno medijski partner FK Željezničar i pravni nosilac projekta 1921TV, koji se emituje putem Youtube servisa, objavljuje sve video i foto izvještaje, a Mirza Fočo, kaže da je Udruženje kreiralo prepoznatljiv brand isključivo odgovornim i predanim radom.

„Udruženje 1921 je od strane navijača FK Željezničar, ali i ostalih pratilaca, prvenstveno prepoznatljivo po video prezentacijama, ali i po svom kvalitetnom i konstantnom petogodišnjem radu koji se zasniva na volonterskoj osnovi i čistoj ljubavi. Naši video sadržaji, ali i društveno odgovorni rad od našeg udruženja kreirali su prepoznatljiv brand. Prvenstveno mislimo na projekt „1921TV“, koji je sam od sebe iznimno složen i zahtijeva mnogo odricanja, uloženog truda i vremena, organizacijske sposobnosti, uloženih finansijskih sredstava (prvenstveno vlastitih, ali i spoznorskih ili donatorskih) naravno i konstantnog učenja i napredovanja u radu te prilagođavanja kompleksnim situacijama na bosanskohercegovačkim terenima. S druge strane, gledanost, riječi hvale i podrške od naših navijača čine nas zaista ponosim pa smo svjesni da smo uradili nešto dobro za Želju i za sve ljude kojima je klub prirastao srcu, a samim tim i da je sve to vrijedno truda“, ističe Fočo.

Na zvaničnoj prezentaciji Udruženja postoje rubrike „Iz ugla“ gdje se kontinuirano piše o fudbalskim legendama FK Željezničar, kao i rubrika „Novosti“ u kojima se, prvenstveno, pišu najave sportskih događaja. Također, tu imamo i rubriku „Izvještaji“, gdje se intervjuišu sudionici utakmica (igrači, treneri), objavljuju se video i foto izvještaji sa utakmica i sličnih aktivnosti kluba, a kako nam je kazao jedan od osnivača i glavni kamerman projekta 1921 TV, Goran Kujundžić, da je prvi izvještaj u ovom formatu urađen prije pet godina kada je Željo u okviru prvog pretkola Evropa lige igrao protiv Lovćena, te da članovi ne broje koliko su utakmica posjetili u tom periodu niti koliko su kilometara prešli.

„Prvi izvještaj u ovom formatu urađen je prije pet godina kada je Željezničar u okviru prvog pretkola Evropa lige igrao protiv Lovćena, a izrastao je iz priče manijaci.ba gdje je orijentacija bila na medijskoj prezentaciji tribine i samih navijača. Zaista ne brojimo koliko smo utakmica posjetili u ovom periodu i koliko smo kilometara prešli, ali dovoljno je reći da u toku jedne sezone ispratimo pripreme ekipe, prijateljske utakmice, Premijer ligu, Kup BiH ili pak evropske utakmice. I tako već sada godinama jer ako se sabere sve skupa na sceni smo prisutni desetak godina“, istakao je Kujundžić.

Članovi Udruženja su tokom dugogodišnjeg postojanja obišli mnogo gradova kako u BiH, tako i u Evropi. Najljepše uspomene, kako nam kaže jedan od kamermana Almedin Halilović, nose iz naše države te Podgorice.


Ekipa 1921 u Krupi na Vrbasu kada je Željezničar osvojio Kup BiH

“Prvenstveno našu domovinu Bosnu i Hercegovinu smo prošli “uzduž i poprijeko” i faktički zavrili u svaki njen dio, a zahvaljujući evropskim nastupima juniorskih i seniorskih selekcija FK Željezničar, obišli smo Crnu Goru, Makedoniju, Sloveniju, Švedsku, Mađarsku, Češku, Estoniju, Kipar, Maltu, itd. Cijela ekipa bila je na okupu u Podgorici iz koje nosimo prelijepe utiske, počevši od putovanja i druženja, pa do toga jer je Željezničar prošao u narednu fazu takmičenja. Osim toga vrijedi spomenuti i gostovanja u Budimpešti, Tallinu ili Nikoziji, odakle također nosimo lijepe uspomene i sjećanja“, dodao je Halilović.

Udruženje je aktivno, kako na vlastitoj web prezentaciji, tako i na ostalim platformama (Facebook, Instagram, Twitter), a kako dodaje glavni montažer Nedim Kreštalica, osnovni „servis“ preko kojeg Udruženje prikazuje ono što pripremi je Youtube.

“Kada je riječ o video materijalima, osnovna platforma na kojoj djelujemo je Youtube kao najveća i najposjećenija platforma za dijeljenje video sadržaja, ali često znamo neke zanimljivosti objaviti i na Facebooku ili pak Instagramu. U posljednje vrijeme smo aktivniji i na Twitteru gdje strpljivo pokušavamo da gradimo svoje mjesto. Kada su u pitanju tekstualni sadržaji, oni se prvobitno objave na web stranici, a potom distribuiraju na društvene mreže.  Pored toga na Facebooku smo pokrenuli i profil na engleskom jeziku kako bi naš klub što je moguće više približili i ljubiteljima fudbala van našeg govornog područja”, dodao je glavni montažer Kreštalica.

Navijači i simpatizeri, kojima su prvenstveno namijenjeni izvještaji sigurno su zadovoljni na koji način se prezentira klub, a kako nam je kazao jedan od fotografa Adem Ćatić, pohvale i kritike postoje, ali se članovi trude da konstantno napreduju.

„Apsolutno smo svjesni da naš rad nije savršen, ali se trudimo da konstantno napredujemo, a svaka konstruktivna kritika je dobrodošla. S obzirom na to da svakodnevno dobijamo pohvale, od naših ili „protivničkih“ navijača, rukovdstva drugih premijerligaških klubova pa čak i sudija“, ističe Ćatić.

O njihovoj popularnosti govori i podatak da su video izvještaji na Youtubu imali oko 8 miliona pregleda ili oko 25 miliona pregledanih minuta. Kažu da su zadovoljni svim krajnjim rezultatima, pogotovo ako se uzme u obzir da je svim čanovima rad u Udruženju hobi i da svi imaju svoje poslove, te da postoji prostor za napredak u drugim oblastima rada kao i da im je cilj da finalni prozivod bude bolji od onog koji je urađen prethodni put.

„S obzirom na to da neki naši članovi imaju svoje poslove i da im „1921TV“ u konačnici ipak hobi, mi smo i više nego zadovoljni postignutim. Do sada su video radovi/izvještaji 1921TV samo na platformi Youtube (16500 pratilaca) imali oko 8 miliona pregleda ili oko 25 miliona pregledanih minuta što su respektabilni podaci ako uzmemo u obzir teritorije na koji smo gledani i specičnost same teme tj. prezentaciju domaćeg kluba“, kazali su iz Udruženja te dodali:

„Opet ponavljamo, s obzirom na to da je cijeli projekat zasnovan isključivo na ljubavi prema Klubu, želji što bolje promocije i volontiranju, izgradili smo prepoznatljiv i respektabilan brend u državi, ali nas to neće poljuljati nego ćemo pokušati nastaviti raditi još bolje“.

I za kraj, članove Udruženja smo pitali kako neko ko nije do sada može postati dio ove lijepe priče, a oni su nam rekli da ih prvenstveno svi mogu zapratiti na platformama gdje prikazuju sadržaje. 

„Prvenstveno nas mogu zapratiti na platformama gdje prikazujemo naše sadržaje, gledati i komentarisati po vlastitom nahođenju jer ne cenzurišemo komentare osim u slučajevima kada isti izađu iz okvira lijepog ponašanja. Osim toga uvijek nam se može pomoći i kroz sponzorisanje ili donacije, jer ovaj i ovakav vid medijske prezentacije ipak zahtijeva i poprilična sredstva. Ovim putem se zahvaljujemo i Manijacima iz Amerike i Kanade koji su nas više puta podržali kupovinom opreme za snimanje, kao i donacijama u novcu. Za sami kraj želimo da se zahvalimo svima onim koji nas prate i koji su nam pomogli u radu jer bez njih ovo ne bi bilo moguće“, zaključili su iz Udruženja.

Rad Udruženja možete pratiti na ovom linku (https://1921.ba/) i na društvenim mrežama Instagram(https://www.instagram.com/1921.ba/), Facebook(https://www.facebook.com/1921.ba/, Youtube (https://www.youtube.com/user/manijaciba/).